Проблеми і неприємності з прийомом телевізійного цифрового сигналу DVB-T2

Реклама для телеремонту

Потрібен телемайстер ? Можливо, він в_цьому_списку
Ви телемайстер, і хочете безкоштовну рекламу ? Вам до_цього_списку

Поради, як покращити прийом цифрового ефірного телебачення Т2 .
Шановний читачу !
Перед тим, як ви почнете читати цю статтю, я хочу, щоб ви підтвердили:
1. Ваш телевізійний кабель хороший, а не “у мене такий був”.
2. Ваша антена нормальна, а не “побачив рекламу про супер-антену, бере 300 каналів”.
3. Ви в своєму тюнері для сигналу Т2 вже обнуляли установки до “заводських” (в меню тюнера завжди є пункт “заводські установки”, але не допомогло.
4. Ви вже знаєте, на яких частотних каналах треба шукати Т2 в вашій місцевості, і шукали канали не лише в автоматичному режимі, а також шукали в ручному режимі.
5. Ваша антена направлена на передавач, а не “начебто, туди”.
6. Ви вже зрозуміли, що кімнатна антена – як правило, погане рішення.
7. Ви бачите меню тюнера на екрані телевізора, у вас немає претензій до звуку, до якості зображення, ваша проблема формулюється просто: ефірний сигнал все одно поганий, нестабільний, або навіть для деяких мультиплексів занизький.
8. Ви не належите до ідіотів, які вірять, що “треба перепрошити”, ви думаюча людина, і добре розумієте, що, незважаючи на правильно зроблені технічні рішення, у вас поганий антенний сигнал, і з цим доведеться щось робити.

Якщо ви не підтверджуєте перераховані пункти, то для вирішення попередніх можливих проблем із прийомом ефірного цифрового сигналу Т2 вам краще спочатку прочитати  про перехід на цифрове ефірне телебачення.

А якщо ви перераховані пункти підтверджуєте, але все-таки у вас показує погано чи не показує взагалі, значить, ви мій читач. Починаємо.
Ми розглядуємо останню стадію ваших спроб нормально приймати цифрове ефірне телебачення Т2: вже все зробив, і все зробив правильно, але ще не показує, чи показує погано. Ми вважаємо, що всі попередні дрібні проблеми з прийомом ви вже вирішили. Яка у вас антена, я не знаю, для розгляду різних варіантів антен, встановлення антен, підключення антен є стаття про антени.
У вас дуже конкретна проблема: начебто зробили все, як треба, але все одно прийом поганий. Ви вже пробували ставити антену в інше місце, ви міняли висоту встановлення антени, у вас майже не допомагає, або результат незначний. Доводиться шукати якісь додаткові поради, без примітивного “а який у вас тюнер ?” або “чи правильно встановлена антена ?” або ще гірше: “яка у вас прошивка тюнера ?”.
Поради по покращенню прийому цифрового сигнала Т2 я змушений розбити на дві групи:
– приватний будинок.
– квартира в багатоквартирному будинку.

 

ПРИВАТНИЙ БУДИНОК

Якщо ви живете так близько від вишки телевізійного передавача, що можете розраховувати на прийом від кімнатної антени, то я би почитав поради для жителів багатоквартирних будинків, це в другій половині статті.
Залишились ті читачі, у кого відстань до передавача немаленька, а значить, сигнал не дуже сильний. Основа ваших зусиль, щоб отримати стабільний прийом цифрового ефірного телебачення – “по-дорослому погратись” із силою сигналу і, якщо у вас є технологічні можливості, із якістю сигналу.  Якщо будете допускати помилки в ваших експериментах – провалите весь експеримент.

Не ображайтесь, я повторю ще раз: основа успіху – антена, місце розташування антени і нормальний кабель.
Які б не були в продажу різноманітні антени, у вас насправді лише два варіанти:
Активна антена, це антена з підсилювачем, до підсилювача на антену потрібно подавати живлення (я кажу про таку антену, в якій підсилювач знаходиться на самій антені). Дуже часто достатньо живлення 5 Вольт, але є підсилювачі, які бажають живлення 12 Вольт. При живленні від 5 Вольт підсилювач може живитись від напруги, яку передає тюнер, або може живитись від свого блока живлення, але якщо підсилювач бажає 12 Вольт, то лише від окремого блока живлення. Якщо ваш сигнал подається не на тюнер, а на сучасний телевізор, який сам приймає Т2, то, як правило, підсилювач живиться від окремого блока живлення, а особливо “продвинуті” користувачі можуть використати живлення 5 Вольт з порта USB на телевізорі.
Пасивна антена, без підсилювача. Для таких антен ніякого додаткового живлення на антену не треба.

Чому ваш ефірний сигнал не такий як треба ? Зараз розглянемо можливі варіанти і способи усунення чи зменшення проблем. Я впевнений, що ви вже поставили в тюнері режим, щоб тюнер двома графічними лінійками показував вам силу сигналу і якість сигналу. Ви не знаєте, як це зробити ? Перечитайте статтю про перехід на цифрове ефірне телебачення.

Є лише одна ситуація, коли ваші шанси на успіх справді мізерні або нульові. Це ситуація, коли дециметровий цифровий сигнал навіть теоретично не може до вас дотягнутись. Ось, наприклад, в таких випадках:


Якщо ви не попали під цей випадок, проблему треба вирішувати. Які є варіанти проблеми ?

Якщо сигнал якісний, але дуже слабкий. Симптоми: параметр сили сигналу (потужності сигналу) тюнер показує досить низький, а іноді рівень сили сигналу опускається до нуля. Якість сигналу також стрибає від якоїсь величини до нуля. Іноді тюнер навіть показує, а іноді не показує, а коли дощ, чи після дощу, то точно не показує.
Тут хтось запитує: а якщо деякі мультиплекси показує, а деякі – ні ? Ми орієнтуємось на ті мультиплекси, які приймаються найгірше.
Що робити?
Якщо антена пасивна – доведеться перетворити її на активну, це збільшить силу сигналу, який подається на тюнер. Найпростіше – додати підсилювач до антени, і для цього не обов’язково міняти антену. Як правило, підсилювач до пасивної антени монтують на відстані (приблизно) від 1 метра до 2-3 метрів від антени, а захочете дальше, ніж кілька метрів  – втратите дорогоцінну силу сигналу. Адже на кабелі сигнал трохи падає.
Технологічні незручності. Раніше у вас мокла під дощами лише антена, а тепер буде мокнути і підсилювач. Доведеться добре потурбуватись про гідроізоляцію підсилювача. Добре, якщо антена ваша недалеко від даху, а підсилювач вдається сховати під дахом.


Дуже важливо ! Найкраще рішення – використати підсилювач, який може працювати від живлення 5 Вольт, тоді до підсилювача не треба окремого блока живлення, штекер кабеля по-простому вставляється в тюнер, а в меню тюнера вмикається опція “живлення антени”. Тюнер сам подає живлення на антенний підсилювач. Я рекомендую цей варіант не тому, що “так зручно”, а тому, що живлення антенного підсилювача від тюнера традиційно якісне.

Але можливо, що ваша антена активна, і вона вже має підсилювач. Що тоді ? Зараз будемо ОБЕРЕЖНО додавати додатковий підсилювач.
Ні-ні, я не привик писати якусь дурню. Якщо в вашому антенному сигналі присутні сильні шуми, або сильні радіоперешкоди, то додатковий підсилювач допоможе, як мертвому припарка. Крім того, дуже можливо, що обидва підсилювачі при цьому почнуть збуджуватись, тому по можливості мусимо виконувати прості правила.
Один підсилювач вже стоїть на самій антені, ми пам’ятаємо, що антена активна. Другий підсилювач монтуємо приблизно посередині між антеною і тюнером, точність зовсім не обов’язкова. Наприклад, якщо загальна довжина антенного кабеля 10 метрів, то від додаткового підсилювача в обидві сторони буде приблизно по 5 метрів кабеля. В усякому разі, не далі, ніж кілька метрів до антени. Буде занадто далеко від антени – толку мало. Буде занадто близько до антени, тобто до першого підсилювача – значні шанси, що вони почнуть збуджуватись.
Зверніть увагу ! Живлення до того підсилювача, який на самій антені, доведеться тягти окремими дротами, а живлення додаткового підсилювача йде по самому антенному кабелю від тюнера, я би дуже рекомендував, щоб другий підсилювач, як і перший, могли працювати від живлення 5 вольт. Не забуваємо, що в меню тюнера треба поставити в меню ввімкненим живлення антени.
(якщо хтось премудрий подумав, що можна через дроссель кинути одне живлення на два підсилювачі, то я радію вашій наївності. Обов’язково одержите збудження, але не своє, а підсилювачів)


Невже допомагає ? Справді допомагає, якщо ефірний сигнал у вас нормальний за якістю, але малий за потужністю. Ще раз уточнимо: живлення першого підсилювача, який на антені, йде окремими двома дротами, на малюнку вони зображені червоним і синім кольором. Насправді це звичайний здвоєний дріт від блока живлення. А живлення другого, додаткового тюнера йде від тюнера по самому антенному кабелю.

“Послухайте !” – кричить теоретик, адже сигнал заслабкий, і, підвищивши його, ми також підвищимо шуми. То навіщо городити таку дурницю ?
“Та чую” – відповідає практик, а от іноді допомагає, якщо в ефірному сигналі не присутні ЗНАЧНІ радіоперешкоди. Тут немає конфлікту з теорією, просто уважно, і не раз, перевірено на практиці, що коли подавати на тюнер  ТОЙ САМИЙ сигнал, перший раз перед другим підсилювачем, а другий раз  після нього, то в деяких випадках в сільській місцевості, коли відсутні значні радіоперешкоди, таке додаткове підсилення непогано допомагає.
Тут в розмову встряє досвідчений любитель електроніки, який вже пробував значно підсилити антенний сигнал двома підсилювачами, він це робив ще тоді, коли ще транслювався і цифровий сигнал, і аналоговий, і цей чоловік отримав погані результати. Він не обманює, але зараз в ефірі немає додаткових аналогових телевізійних сигналів, які могли бути досить сильними, і не дозволяли використати значне підсилення з антени.
Тут підійшов із запитанням новачок, і запитує, чому тоді не виготовляються антенні підсилювачі із гігантським підсиленням. Ось і відповідь: дуже нелегко зробити підсилювач із значним підсиленням, який би не збуджувався, а нормально працював. Розподілене підсилення іноді не приводить до збудження, а значить, може допомогти.

Наступний варіант. Ефірний сигнал слабкий і неякісний.
Симптоми: параметр якості стоїть на нулі, іноді відхиляється від нуля, параметр сили сигналу – не нульовий, але низький.
Що робити ?
По-перше, треба обдумати, чи не використати хорошу вузьконаправлену антену, як правило, антену типу “хвильовий канал”, у вас немає інших шансів якось зменшити паразитні, відбиті сигнали, які псують корисний прямий ефірний сигнал. “Хороша антена” – це не “найдорожча антена”, траплялись випадки, коли ми з клієнтом не могли нічого хорошого витрясти із нормальної, перевіреної антени із сімейства антен “Волна”, а потім для експерименту ставили простецьку “Метелик” з додатковим підсилювачем, і вона (незрозуміло, чому) вирішувала проблему.
По-друге (не дивуйтесь) все одно попробуйте підсилити сигнал, як описано в випадку, коли ефірний сигнал хороший, але слабкий.
Тюнеру легше декодувати підсилений неякісний сигнал, ніж слабкий неякісний. Тут я не обіцяю успіху, але шанси на вирішення проблеми є.

Наступний варіант. Ефірний сигнал достатній по силі, але неякісний.
Симптоми: параметр сили сигналу нормальний, але якість стрибає від максимума до нуля, чи від якогось значення до нуля.
Що робити ?
Якщо антена пасивна – доведеться попробувати хорошу вузьконаправлену антену, як правило, антену типу “хвильовий канал”, Якщо ніяк не допомого, це може означати, що у вас є якесь джерело перешкод. Вимикаємо все в будинку, залишаємо лише телевізор і тюнер. Не покращилось ? Як останній варіант, попробуйте позичити у когось тюнер і попробуйте з іншим тюнером.
Правило, яке, можливо, зменшить радіоперешкоди: кабель від антени СПОЧАТКУ спускається максимально вниз, а вже потім – в сторону, до тюнера. Також я би порекоменував попробувати використати замість пасивної антена активну антену, тобто з підсилювачем, в деяких випадках це покращує ситуацію.

Якщо антена активна, тобто з підсилювачем – відразу починаємо підозрювати підсилювач і особливо підозрюємо його блок живлення.
Перша дія – тимчасово викидаємо підсилювач, і замість підсилювача ставимо симетризатор. Я не буду дублювати інформацію, про симетризатори краще почитати в двох частинах статті про антени.
Допомогло ?  Висновки: або підсилювач чомусь збуджується, або поганий ваш блок живлення до підсилювача. Також підсилювач любить збуджуватись при неякісному кабелі. Значить, треба поміняти чи кабель, чи підсилювач, чи блок живлення, чи їх всіх на якісь інакші.
Не допомогло ? Сигнал такий самий ? В цьому випадку так само, як з пасивною антеною, шукаємо джерело радіоперешкод. Якщо джерело радіоперешкод – не у вашій хаті, то знайти його досить важко. Іноді може допомогти навіть зменшення висоти розміщення антени, а в першу чергу треба поекспериментувати із зміною місця розміщення антени. Захист від імпульсної радіоперешкоди детально описаний в другій частині статті  про антени.
Остання, незначна надія: сучасні тюнери на неякісному сигналі, як правило, працюють краще, ніж давній “Тримакс” чи давній “Strong” чи якийсь не дуже надійний  “EuroSky“.

Наступний варіант. Нормально приймає, але іноді сигнал пропадає.
Порада коротка. Треба збільшити силу сигналу, який подається на тюнер, це робить антенний підсилювач до тої самої антени чи краща антена з підсилювачем. Вище по тексту вже все описано.

 

КВАРТИРА В БАГАТОКВАРТИРНОМУ БУДИНКУ

У вас сигнал майже завжди достатній по силі. Ви живете в багатоквартирному будинку, а значить, не занадто далеко від вишки передавача.
У вас майже завжди сигнал поганий, разом з корисним сигналом ваша антена приймає багато відбитих сигналів.
Якщо у вашому будинку проведено цифрове КАБЕЛЬНЕ телебачення, або багато любителів Інтернета, то у вас БАГАТО радіоперешкод.
Що робити ?
Вам потрібна ЛИШЕ вузьконаправлена антена. Ви знаєте, де почитати  про антени,  там детально описано.
Вам доведеться перепробувати БАГАТО варіантів розміщення антени. Попробувати поближче до вікна, подалі від вікна, в різних куточках балкона, попробувати направити антену не на прямий сигнал, а на відбитий, в умовах багатьох багатоквартирних будинків навколо вас такий сигнал може бути кращим, ніж прямий.
Скажу про себе: в моїй квартирі добитись нормального прийому не вдалось. Домовився з сусідом на два поверхи вище, поставили у нього на балконі антену, одну на двох. У сусіда приймає чудово, і потужності сигналу вистачає на дві квартири. Це не тому, що “пощастило”, це тому, що іноді незначна зміна місця розміщення антени дає позитивний результат.

КРИТИКА І ПОХВАЛА

По статистиці – досить погано працюють “польські” антени. Це не абсолютне правило, у багатьох людей такі антени дуже навіть пристойно приймають цифровий сигнал. Крім того, ці антени чутливі, хоча всі інші характеристики цих антен поганенькі. Ота “сітка”, яка позаду антени, іноді просто псує сигнал, вони корисна лише тоді, коли у вас зі сторони, яка протилежна від передавача, йде значний відбитий сигнал. Ну, а довгі “вусики” давно пора обрізати до розмірів коротких.


Найменше проблем, як правило, створюють антени типу “хвильовий канал”.


Довжелезні, багатодиректорні антени – незручно і не завжди потрібно. Не всім потрібне хороше відфільтровування від паразитних сигналів. Я так скажу: згідно практичного досвіду, більше, ніж чотири директори (поперечні палиці, на малюнку зліва їх саме чотири) – це вже витребеньки, така вузьконаправлена антена потрібна не всім.

Якщо ваша антена кімнатна, то я надіюсь, що вона приблизно така:


А антена “Метелик” може використовуватись і як кімнатна, і як зовнішня, і, до речі, непогано себе зарекомендувала.

Про підсилювачі. Підсилювачі SWA хороші тим, що вони найдешевші, і можуть працювати від живлення 5 Вольт. Іноді при живленні 5 Вольт кращі результати показують підсилювачі сімейства ALN. Я не проти інших підсилювачів, але покопайте в Інтернеті, чи не збуджуються вони. Їх є багато, я не знаю, який саме ви захочете. Не сумнівайтесь, є інші антенні підсилювачі, не обов’язково із сімейства SWA, чи PAE, іноді ставив клієнтам ALN-9999 чи щось подібне, також нормально працює, але ціна вища.
А ті підсилювачі, які НЕ НА САМІЙ АНТЕНІ, а встановлені, наприклад, за 1-3 метри від антени, їх класифікують як підсилювачі F-F, тому що і по входу, і по виходу у них звичний F-роз’єм для кабеля. Різновидностей таких підсилювачів дуже багато, я звик використовувати для живлення 12 Вольт підсилювачі А-016 або А-019, а для живлення 5 Вольт добре себе зарекомендували підсилювачі “Бочка F-F” (так називають), але я нічого не рекламую, подивіться до багатьох підсилювачів відгуки в Інтернеті.

Перехідники для живлення не бувають хороші чи погані, вони традиційно нормальні. В магазинних списках такий перехідник може називатись “інжектор живлення”.


Як видно з малюнка, найбільш поширені дві конструкції: або такий перехідник втикається в антенне гніздо тюнера чи телевізора, або на перехіднику з двох боків F-роз’єми.

Нарешті, блоки живлення антенного підсилювача.
Найбільш якісне живлення – те, яке беремо від самого тюнера. Якщо доведеться використати окремий блок живлення, то вони є двох типів:
– з низькочастотним перетворенням. Вони гріються, і з часом дають значні низькочастотні пульсації.
– з високочастотним (широтно-імпульсним) перетворенням. Вони легенькі, майже не гріються, можуть давати високочастотні радіоперешкоди. Але, як правило, краще використовувати їх, ніж блоки з низькочастотним перетворенням.

Останнє китайське попередження. Якщо припините свої експерименти, отримавши якесь зображення, обов’язково отримаєте регулярне пропадання сигналу чи в дощ, чи в сніг, чи просто так. Доведіть справу до кінця, потратьте ще трохи свого часу, намагайтесь витиснути зі свого обладнання максимально хороший сигнал, щоб потім надовго забути про технічні проблеми з прийомом ефірного телебачення Т2.

Не забудьте, що у нас також є   набір статей на “загально-телевізійну тему”.

Всім бажаючим продаємо наш інформаційний архів

Ви можете замовити ВЕСЬ наш файловий архів, його об'єм - більше 12 Гігабайт. Отримати можна в вигляді бандеролі з чотирма DVD-дисками, на яких ВСІ наші схеми, мануали, вся додаткова інформація, або завантажити вказаний архів через Інтернет. При завантаженні через Інтернет - вартість замовлення 120 грн, при замовленні на DVD-дисках - загальна вартість 200 грн при замовленні доставки звичайною Укрпоштою, або 220 грн при замовленні доставки Новою поштою. Оплата - після отримання замовлення.
Ось СПИСОК НАШИХ ФАЙЛІВ.
Для замовлення архіва треба перейти НА СТОРІНКУ ЗАМОВЛЕННЯ.
Схема мануал телевизора шасси, схему скачать бесплатно, ищу схему модулей, ищу шасси телевизора, схемы телевизоров, мануалы

Залишити відповідь (Leave a Reply)